K N A R O E S

תוצאות ושקיפות מובטחת בתהליך הקידום

שיווק ויראלי – מזה ועל מה זה ?

שיווק ויראלי הוא אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית, שמטרתה להגיע לכמה שיותר אנשים באמצעות שיתוף חברתי ומפה לאוזן. שיווק ויראלי יכול ללבוש צורות רבות – ישנם קמפיינים אלקטרוניים ויראליים, סרטונים ויראליים, דפי אינטרנט ויראליים ואפילו יישומים ויראליים למכשירים ניידים.

המטרה של כל קמפיין שיווקי ויראלי היא ליצור פיסת תוכן בעלת סבירות גבוהה לשיתוף והצגה על ידי משתמשי מדיה חברתית עם פוטנציאל רשת גבוה. שיווק ויראלי מקבל את שמו, מכיוון שהתוכן מופץ מאדם לאדם באותו אופן בו וירוס מתפשט באוכלוסייה.

אחד המאפיינים הבולטים בקמפיינים שיווקיים ויראליים הוא, שבעוד שעסק עלול לספוג עלויות מקדימות ליצירת והפקת התוכן, השיווק הויראלי מסתמך על ערוצים חברתיים להפצת את התוכן ולא על מודל הפצה בתשלום. ככל שתוכן משותף מהר יותר ולעתים קרובות יותר, כך גדל הסיכוי שלו להפוך לויראלי ולקבל תשומת לב לאומית או בינלאומית. למשל בתחום האקדמיה, כשאני מסתכל על עבודת סמינריון לדוגמא, זה קצת מפחיד לפעמים. לא נראה לי שאני מסוגל, שאצליח, להגיע לרמה כזו של כתיבה ויראלית. נראה שזה דורש מיומנויות כבירות.

מה גורם לשיווק ויראלי לעבוד?

המדיה החברתית הגדילה משמעותית את העוצמה והפוטנציאל של שיווק מפה לאוזן כמניעי הכנסות לעסק. בעבר, פרסום מפה לאוזן קרה בהקשר של שיחות פרטיות בין משפחה לחברים, ושיווק באזז נשען על שיטות תקשורת במהירות נמוכה, כמו עיתונים.

כיום, שיווק מפה לאוזן מתרחש דרך שיווק דיגיטלי, בו משתמשים עוסקים בתוכן שיווקי ומשתפים אותו בפלטפורמות החברתיות שלהם. שיתוף יחיד ברשתות החברתיות יכול להגיע למאות, אלפים או אפילו מיליוני אנשים בלחיצת כפתור. שיתוף חברתי הוא גרסה של מפה לאוזן מהמאה העשרים ואחת – אלא שהיא יכולה להיות יעילה פי אלפי פעמים.

ככל שעסקים נוספים הבינו את הפוטנציאל העצום של שיווק ויראלי כדי להגיע ללקוחות היעד שלהם, אנשי שיווק פועלים לפיתוח הבנת הגורמים התורמים לקמפיין שיווקי ויראלי מוצלח. תיאוריה המכונה מודל STEPPS מתארת ​​שישה גורמים המסייעים לשיווק ויראלי מצוין.

תועלת חברתית – אם שיתוף של פיסת תוכן גורם למשתמש להיראות טוב בפני קהל, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ישתף אותו. משתמשים יכולים להפיק תועלת חברתית מהקשר שלהם עם המותג, עם התוכן עצמו או עם המסרים שלו.

טריגרים – טריגר הוא כל סוג של גירוי שמעורר או מחבר מחשבות ורעיונות יחד. שיווק ויראלי צריך להתחבר ולהתייחס לחוויות היומיומיות של הצרכנים.

רגש – בני אדם הם באופן בסיסי פועלים על פי רגש ומסרים רגשיים הם הטובים ביותר על מנת למשוך את תשומת ליבנו. בין אם זה סרטון המראה חתולים חמודים או מסע פרסום לתמיכה במחקר מחלות, פריטה על מיתרי הלב של הקהל היא צעד חשוב לקראת שיתוף התוכן. 

ציבורי – כאשר מסר מוצג במקום ציבורי, אנשים נוטים יותר לשתף את המסר. הצגה פומבית של מסר משמשת כהוכחה חברתית למסר הזה. אם משתמש במדיה חברתית רואה שרבים מאנשי הקשר שלו (או אדם בעל פרופיל גבוה) מפיצים מסר ספציפי, הם עשויים לשתף גם את המסר הזה.

ערך מעשי – דרך נהדרת לעזור להודעה להיות ויראלית היא להבטיח שיש לו ערך מעשי כלשהו כאשר הוא נצרך או משותף. אנשים אוהבים לעזור לאחרים או לתרום למטרה והם יפיצו מסר ויראלי בקלות אם זה נותן להם את האפשרות לעזור למישהו.

סיפורים – בני אדם חושבים במונחים של נרטיבים, ויש משהו בסיפור משכנע באמת שגורם למשתמשי המדיה החברתית לרצות להפיץ אותו לחבריהם ואנשי הקשר שלהם. לספר סיפור נהדר על החברה, המוצר או הלקוחות שלך בפורמט תמציתי ורב השפעה (במיוחד וידאו) היא דרך נהדרת ליצור מעורבות חברתית שמניעה הכרה במותג.

מהם היתרונות של שיווק ויראלי?

בעידן המדיה החברתית, שיווק ויראלי יכול להיות אחת הדרכים היעילות ביותר עבור ארגונים להפיץ את המסרים שלהם לקהל רחב. ישנם שלושה יתרונות מרכזיים של שיווק ויראלי שהפכו אותו לשיטת שיווק פופולרית יותר.

  1. שיווק ויראלי הוא חסכוני

קמפיין שיווקי ויראלי מתוכנן היטב שמצליח הוא דרך חסכונית להפיץ את המסר ללקוחות פוטנציאליים. לשיווק ויראלי יש את כל עלויות הייצור הרגילות הקשורות לכל קמפיין שיווקי, אך עלויות הפצה נמוכות בהרבה, בהשוואה לשיטות פרסום מסורתיות כמו הדפסה, לוח מודעות או טלוויזיה.

  1. שיווק ויראלי אינו פולשני

שיטות פרסום מסוימות יכולות להיות פולשניות, כאשר הן מונעות מהצרכנים להשיג את מבוקשם. דוגמה לשיווק פולשני היא, כאשר הצרכן מעוניין לצפות בסרטון יוטיוב שנמצא מאחורי פרסומת וידיאו בת 30 שניות. בקמפיין שיווקי ויראלי, הצרכנים יקבלו תוכן ויראלי ישירות ממשפחתם וחבריהם בערוצים חברתיים. זה נותן להם שליטה מתי ואיך הם רואים את התוכן והאם הם ישתפו אותו.

  1. שיווק ויראלי מגיע לקהל גדול

קמפיין שיווקי ויראלי מוצלח יכול להגיע למיליוני צפיות בעולם, ואפילו לזכות בתשומת לב מצד אמצעי התקשורת המרכזיים. בעוד שקמפיינים פרסומיים בינלאומיים המשתמשים במדיומים מסורתיים הם יקרים ביותר, אפילו ארגון קטן יכול להגיע לקהל גלובלי באמצעות קמפיין שיווקי חכם.

1 Comment

A WordPress Commenter
יוני 6, 2021

Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.

Reply

Leave a Comment